24 September, 2011

On 8:16:00 PM by Aliza   No comments
Salam hari sabtu semua.... hari ni saya rasa letih sangat... seharian saya dan keluarga berkemas untuk membantu En.suami berpindah kedai dari Nilai 3 ke Bandar Baru Bangi. masuk petang saja saya dah mula letih.... huhuhuhu.... Atas alasan letih yang melampau...saya berehan sambil mengelamun..hahahahahha... rupa-rupanya saya mengidam .. mengidam nakkan sebuah kereta seperti ini... wao..wao..wao... kereta swift sport... kaler merah pulak tu.... memang saya minat kereta ini...

Jadi, beru sebentar tadi saya bercakap kepada sidia...
"za ingat za nak kumpul duit". sidia bertanya untuk apa... "za nak beli kete" ...dia pelik skejap... "za nak beli kete swift" huhuhuhu.... jadi saya akan simpan impian ini.

inilah kereta idaman Malaya

cantikkan? kaler merah pulak tuh....
hehehehhe.... buat seketika terus saya teringat kereta yang kami ada.... macam tak bersyukur plak saya huhuhu... bukan tak bersyukur.. tapi tak salah kalau kita simpan angan-angan kan... angan-angan untuk mendapat yang terbaik. dan angan-angan saya untuk dapatkan kereta idaman saya itu... saya simpan di dalam hati... dan saya akan terus bersyukur dengan kereta yang kami ada......

 ini kereta sidia..kereta nilah yang dia gunakan untuk mencari rezki...banyak jasa kereta ini. cuma selepas balik bercuti dari Johor tempoh hari, kereta ini meragam.. dia sudah mula berpenyakit... dan hingga hari ini dia terlantar di bengkel.... entah bilalah dia akan keluar dari bengkel.... kesian Sidia, ke sana kumari mencari rezki terpaksa bermotosikal...

ini kereta saya untuk bekerja..untuk hantar anak-anak ke sekolah... dan sejak kereta sidia sakit, avanza nilah menjadi pengganti Ford untuk sidia mencari rezki kalau saya tak gunakan ia. ini juga berjasa.
Jadi, kesimpulannya... tak salah kalau saya berangan untuk tambah lagi satu kereta yang cantik yang berwarna merah itu kan???? hahahahahahhaha.... terus saya teringat lagi Raja Ema.. angan-angan... za: sekadar menulis untuk bercerita apa yang terbuku di hati... menyimpan perasaan yang begitu mendalam.

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...