hari cuti anak-anak

9:05:00 AM Aliza 0 Comments

sebenarnya cuti raya cina ni kami tak ke mana pun, tak balik kampung, tak bershopping, tak bersuka ria... sebab kami dah amik cuti awal sebelum raya cina, dah berjalan jauh sebelum raya cina. hari rabu lepas kami balik kodiang.. (kodiang kat mana cari dalam peta) balik bukan bersuka-suka, tapi ada kematian, pak ngah aku meninggal, eksiden.. semuanya gara-gara kelalaian pemandu yang tak berhemah, jadi arwah menjadi mangsa. so bila dapat berita seawal 7.30 pagi, kami sekeluarga bergegas balik, bertolak dari nilai hinggalah kodiang... tak ingat berapa jam perjalanan sebab en. suami aku bawa kete macam nak berlumba. alhamdulillah sempat juga kulihat wajah terakhir arwah.
oklah cerita di atas cuma pembuka bicara hehehehe pembuka bicara kenapa kami tak berjalan ke mana-mana raya cina lepas, so terjelepuk kat umah.. kalau ada kuar pun g kenduri tahlil arwah pakngah ku n jalan g makan, itu jer. so inilah hasil daripada cuti anak-anak yang panjang.












Google+ Followers

Follow by Email

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...