photo header2-1.png

Saya Terasa Sangat Rindu

Dah lama tak masukkan entri dalam blog baru berapa hari jer tetiba hari ni rasa macam nak menulis sesuatu.
Sebenarnya aku rasa macam ada kerinduan dalam hati. rasa rindu yang amat sangat. tapi entah rindu pada siapa. aku cuba bertenang dan fikir pada siapa yang aku rindu.
rupa-rupanya baru aku tahu, aku rindu pada zaman kakan-kanak dulu... aku rindu pada zaman sekolah dulu.. aku rindu pada zaman belajar di kolej dulu.. aku rindu pada zaman bercinta dulu, aku rindu pada cinta dulu.. segalanya buat aku rindu. rasa rindu itu buat aku rasa macam nak menangis dah nangispun
rindu pada zaman kanak-kanak... bila nengok anak-anak aku yang seperti tiada masalah, aku rasa seronok.. begitulah aku dulu. hidup aku hanya bermain saja, tak payah nak pikirkan itu ini..seronok rasanya menjadi anak-anak, ditatang bagai minyak yang penuh... dikasihi, dipeluk, dicium, dibelai .
rindu pada zaman sekolah... saatsaat aku membesar, saat-saat aku kenal macam-macam.. saat-saat aku punya ramai kawan... semua tu seronok. memang tensen ngan exam, tapi aku enjoy. teman-teman penghibur. dan saat tu lah juga aku kenal erti cinta monyet dan tak monyet... hehehehehehe tapi zaman sekolahlah penghibur segalanya buat aku.. ada kawan baik, ada group... ada itu.. ada ini... biarpun terpaksa beruniform.
aku juga rindu pada zaman kolej.. rindu teman-teman serumah.. banyak ajar aku erti hidup berdikari, hidup berkawan.. kenal siapa kawan siapa lawan... tapi aku rasa puas.. walaupun cuma seketika.... dan ketika ini juga aku kenal bermacam-macam segi cinta, ada empat segi, tiga segi, 5 segi, bersegi segi... semuanya membawa aku ke alam yang berbeza-beza.. ada yang seronok, ada yang menyakitkan.. ada yang langsung kalau boleh aku taknak ingat dan ada juga hingga ke hari ini aku taknak padam langsung dari ingatan.. biar terus kekal. zaman bercinta memang seronok.. sebab tu aku jadi terlalu rindu. zaman tu semuanya indah belaka.. tiada silap langsung yang kita nampak.. segalanya betul belaka... hinggakan aku jadi kabur... kabur pandangan, kabur hati... terus kabur dalam membuat pilihan dan keputusan... alih-alih.. hanya terima apa yang ditakdirkan.
aku rindu pada cinta lama... banyak ragam cinta lepas... bermacam-macam ragam.. hinggakan ada ketika aku jadi letih. tapi mengenali seseorang adalah sesuatu yang terindah.. cukup indah. walau hanya seketika tapi cukup bermakna.... ikutkan hati ingin saja aku huraikan satu persatu keindahan itu... tapi... kita hidup dalam sempadan.. lepaskan apa yang bukan milik kita.. bukan mudah seperti berkata mudah.
tapi... apapun yanga ada hari ini.. aku masih terlalu rindu pada semua itu... rindu yang amat sangat... andai diberi pilihan.. aku cuma ingin satu.. beri aku peluang sekali lagi untuk menikmati semua yang aku rindu itu...

Kumeniti awan yang kelabu
Kutempuhi lorong yang berliku
Mencari sinar yang menerangi
Kegelapanku

Kupercaya pasti suatu masa
Sang suria kan menyinar jua
Membawa harapan yang menggunung
Bersamanya...

Engkau tiba bagaikan pelangi
Tak bercahya namun kau berseri
Tapi cukup menghiburkan
Hati ini

Seharian waktu bersamamu
Tak terasa saat yang berlalu
Bagai pelangi petang kau kan pasti
Pergi jua...


suara hati yang rindu: rindu sangat masakan emak, rindu sangat nak makan nasi lemak mak cak dulu kecil2 makcak selalu bekalkan nasi lemak, rindu sup ikan arwah tok, rindu kari ikan suamidulu abang selalu masak untuk za.

PENAFIAN: Pembacaan dan penerimaan pembaca tentang isi kandungan blog ini adalah atas tanggungjawab pembaca sendiri. Blogger tidak bertanggungjawab untuk apa jua masalah yang timbul. Alizareesya Punya Cerita
.