13 October, 2010

On 8:14:00 AM by Aliza
Sebenarnya aku rasa tak ada mood sangat.. badan sakit kepala agak kusut sket. ntah kenapa. cuma apa yang aku sering fikirkan tika ini, apa yang kita cari dalam hidup ini. kebahagiaan atau kesempurnaan? atau kedua-duanya sekali? dulu aku selalu berfikir, bahawa kebahagiaan itu adalah satu kesempurnaan dalam hidup.. sebab tu aku cuba sedaya upaya aku untuk mencari kebahagiaan.. baik dengan apa cara sekalipun. tapi dari hari kehari aku rasa semua tu silap.. bukan itu yang aku cari.. aku tetap rasa tidak sempurna.. kenapa? sebab kebahagiaan itu aku tak ketemu kah? atau kebahagiaan itu bukanlah satu kesempurnaan? aku keliru... atau kesempurnaan itulah kebahagiaan untuk aku? bila hidup dah semakin panjang, penuh ranjau yang ditempuh.. aku semakin hilang.. hilang dalam mencari kebahagiaan dan kesempurnaan.. mungkin aku perlu menghadap atau mencari sesuatu yang dinamakan kebahagiaan.. itu tandanya aku akan terus mencari... tapi aku dah penat.. aku ingin berhenti dari mencari semua itu.. biar Allah sahaja yang menentukannya... setiap perjalanan hidup kita ni dah tertulis oleh Dia... tapi terpautkah kebahagiaan dan kesempurnaan itu di dahan hidup aku seandainya aku hanya berdiam dan membiarkan Allah saja yang menentukan tanpa aku berusaha untuk ke arahnya?
sebenarnya aku dah tak berdaya untuk menjadi yang terbaik untuk semua orang... aku kalah dengan nasib sendiri, aku pasrah dengan ketentuan ilahi.. apa yang ada sekarang.. biar saja segalanya berlalu, biar saja kulihat percaturannya.. biar saja .....





za: tidak pernah dianggap istimewa..tidak pernah di letak di tempat yang tinggi..tidak pernah tidak kecewa.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...