photo header2-1.png

Sabar berbatas

Sabar sebahagian drp iman tapi sabar manusia jg ada batasan. Sabarnya jgn diuji atau diprovokasi. Bkn sj bimbang sabarnya akan hilang tp risau tindakannya akan membuatkan dirimu kesal dgn kehilangannya. Setiap individu bkn sj ada kewajipan tp jg punyai hak. Bila sabar tiada, org yg waras akan fikirkan haknya bukan sj kewajipan. Jika hak sendiri tak dipertahankan, nak harapkan siapa lagi?!


Ramai yg mempertikaikan mengenai hak yg tak diperolehi hg lupa dgn segala tgjawab yg perlu dilaksanakan. Ada tikanya, hak yg wajib kita perolehi dibekukan sementara oleh-Nya kerana kegagalan kita melaksanakan hak yg wajib sama ada kpd sesama manusia atau kpd-Nya. Ingatlah! Kita mempunyai tgjawab bukan shj kpd manusia tetapi jg kpd Allah SWT. Tgjawab utk melaksanakan segala perintah-Nya, meninggalkan segala larangan-Nya, membantu menyampaikan kebenaran malah membanteras kemungkaran. Tertunaikah? Sedangkan DIA telah memberi kita segala macam nikmat hidup di dunia? Jom koreksi diri!




za: selalu tidak sabar

0 comments:

PENAFIAN: Pembacaan dan penerimaan pembaca tentang isi kandungan blog ini adalah atas tanggungjawab pembaca sendiri. Blogger tidak bertanggungjawab untuk apa jua masalah yang timbul. Alizareesya Punya Cerita
.