photo header2-1.png

Bawaku Pergi - terapi minda anak2

Assalamualaikum.....
korang, arini saya nak jadi pengkritik plak hehehehe.. cuba korang baca lirik kat bawah ni.. ni lirik lagu Bawaku Pergi nyanyian Kaka feat Zizan Raja Lawak.

tolong jangan bilang mama
tolong jangan bilang papa
malah jangan bilang teman karibmu
jangan bilang sesiapa

oh, buku merah jangan lupa bawa
moga-moga belum tamat tempoh
kali ini kita pergi lebih lama
pergi lebih jauh, ayuh

bawa aku pergi
pacu laju-laju
kita lari dari realiti
bawa aku pergi
pacu laju lagi
malah kita
tak perlu kembali
saya tak pernah dengar lagu ni secara telus dan lurus hihik.. tapi pernah dengar sekali jerlah.. best jugaklah.. tapi bila terbaca satu email pasal lagu ni.. saya cubalah menghayati dan memahami apa sebenarnya yang ada dalam lagu ni... oooooohhhhhhhh... ini rupanya...
sebenarnya lagu ni seolah2 terapi minda untuk anak2 muda yang baru nak kenal erti hidup.. terapi untuk ajar anak-anak lari dari umah... adeh.. lagu oh lagu.. kenapalah boleh terpikir untuk penulis lirik menulis lirik macam ni, dah takder modal lain ker? atau memang dorang suka gejala lari umah ni berleluasa. hmmmm...  ini baru lagu, belum lagi cerita-cerita dalam drama dan filem yang ditayangkan.. adeh... tepuk dada tanyalah hati dan selera memasing.......


za: sayang anak.. sayang suami... takut dedua lari dari umah..punah dan ranaplah hidup

0 comments:

PENAFIAN: Pembacaan dan penerimaan pembaca tentang isi kandungan blog ini adalah atas tanggungjawab pembaca sendiri. Blogger tidak bertanggungjawab untuk apa jua masalah yang timbul. Alizareesya Punya Cerita
.