14 May, 2012

On 11:39:00 AM by Aliza   No comments
Bermacam-macam andaian tentang sambutan hari ibu. Tapi pada saya, setiap hari adalah hari ibu. Dan untuk sambutan hari ibu sempena tarikh rasminya, bergantung kepada niat dan cara kita sambut. As long kita sambut tak menyalahi dari undang2, hukum dan syarak... rasanya tak salah kot. Pada saya lah. Oklah, saya bukan nak cerita pasal isu sambutan hari ibu, tapi saya nak cerita pasal kami di hari ibu.
Hari sabtu lepas, kami sekeluarga perGi kenduri kahwin anak abang saya di Kota Gelanggi, pahang. Kami bertolak pagi.. dan sampai di sana dalam jam 1 tengahari. Usai saja makan, sesi salam-salam, peluk cium... kami pun blk. Dalam perjalanan balik, en. Somi tanya nak g mana.. saya cakap nak blk, dia tanya lagi, tak mo g mana alang2 da sampai sini. Trus saya cakap g cherating. Tapi hati saya masih berbolak balik, skejapan nak pergi.. sekejapan nak balik... last2 bila sampai simpang, trus saya ckp, jomlah kalau nak g cherating. Sampai destinasi dalam jam 4pm. Cari chalet betul -betul tepi pantai. Wah memang destinasi percutian ad hoc yg best dari en somi. Petang tu cari baju dan barang keperluan lain, sebab kami memang gamble... keke... oklah, petang sabtu kami mandi laut di tepi pantai cherating, tido di chalet tepi laut... nyaman....
Hari ahad, kami mandi manda lagi, chek out trus lajak cari sata di kemaman.... makan puas2... selesau sesi makan2 chowww... balik. Saya enjoy... saya seronok..saya suka... walau percutian bajet... tapi best.
Kami sampai umah dalam jam 7pm.. memang letih... tapi sonok. Saya bertambah seronok bila dapat sms ucapan selamat hari ibu...dari en.somi... rupanya, percutian ad hoc tu, sempena hari ibu juga sampingannya... tengs abang... i love u 2.... 143  :)



0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...