23 July, 2012

On 8:37:00 AM by Aliza   No comments
Ramadhan dah masuk hari yang ketiga. Alhamdulillah, dah 3 hari juga kami sekeluarga berpuasa.. kak long pun da puasa 3 hari. adik?? adik puasa setengah hari jer.. tu pun puas pujuk. merengek sana sini kata lapar, haus.. macam-macamlah karenah dia. kalau dibuat perbandingan kak long dan adik.. kak long lagi mudah diajar berpuasa,adik agak susah sket nak diajak berpuasa.takpelah, lain anak lain habuannya. apa-apa pun, saya doakan Ramadhan kita kali ini adalah yang terbaik berbanding tahun sebelumnya. 
cuma pada saya, tahun ni merupakan Ramadhan yang agak sunyi berbanding tahun sebelum2 ini. saya sunyi tanpa suara ayah. saya rasa begitu kekok tanpa dia. saya rasa seronok lagi Ramadhan tahun lapas dan lepas berbanding tahun ini. tahun sebelum ini biar banyak mana masalah yang datang, tapi saya masih boleh berpuasa dengan tenang dan tanpa kekusutan..sebab ayah adalah terapi paling baik untuk segala kekusutan saya, dia tahu memujuk hati saya bila saya tidak ok. bila dia tiada... kekusutan saya terbiar bersimpul begitu saja hingga saya rasa mood saya benar-benar ke laut. 
Tak apalah... segalanya ujian Allah.. semoga ayah di tempatkan di tempat mereka yang di kasihi Allah. Aminnnn....
ayuh.. sempena bulan baik hari baik ini, mari kita usyar-usyar apa yang patut kita buat untuk diri kita sendiri.. bukan untuk diri orang lain, tapi diri sendiri...







za: Ramadhan yang sepi...

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...