09 January, 2009

On 11:14:00 AM by Aliza   No comments
semalam lebih kurang dalam jam 5.10 ptg aku seperti biasa menjemput tuan puteri-tuan puteri di nursery. sampai jer kat pintu nursery aku disambut oleh Batrisyia yang bercucuran air mata "ayat tak tahan tuh". aku pelik gak napa, mungkin pengasuh tu paham apa yang ada dalam kepalaku,

pengasuh "kak esya gaduh kak"
ibu "gaduh ngan sapa?"
pengasuh "gaduh ngan qistina kak"
ibu "hehehehe takperlah biasalah bebudak"
pengasuh "sori kak"

massuk jer dalam kete aku tanya kak long, apsal gaduh ngan qistina? dia kata qistina marah dia hehehe, aku cakap ngan dia aku nak amik adik jap, dia kata "ibu, pegi marah qistina"
masa amik adik plak, lain plak citernyer... asik terlonjak lonjak jer... sambil tersenyum...
ni wajahnyer semasa aku jemput petang kelmarin

sengaja aku fokuskan lagi dekat, nampak air mata

ni adik plak masa aku jemput tersenyum jer..
no hal punya adik..

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...