Percutian ke Guangzhou 7

11:47:00 AM Aliza 0 Comments

Masa untuk terbenamnya matahari di Guangzhou tetap sama seperti di Malaysia, cuma waktu matahari terbit sahaja lain, siang di sana lebih penjang berbanding Kita di sini. Untuk aktiviti malam Suhail ajak kami naik Zhujiang River ( Pearl River ) Cruise, wah.. Mewah rasanya.... Seorang bayarannya lebih kurang 39 yuan. Perjalanan mengelilingi sungai panjang di Guangzhou mengambil masa satu jam, sepanjang perjalanan kami dihidangkan dengan air the cina, naik kembung perut makcik.

sambil menunggu cruise tiba

semua tengah beratur nak naik cruise

inilah jetinya, cantikkan

wahhh.. cruise dah sampai

kaunter tiketnya

ni adalah penjual buah yang cukup ramai di sekitar tepi sungai, macam-macam buah yang dijual, tapi banyak kulihat pisang, apple dan laici

kami dapat dok kat atas sekali.. best wooo rugi kalau tak naik

ni adalah pemandangan sekitar bandar Guangzhou dari sungai, cantikkan.

kak long yang cukup suker

ibu pun suker, adik asik tido jer...

ni salah satu jambatan yang ada

kak long cakap nak datang lagi.

ok korang selesai udah hari pertama ku di Tanah Besar China, Guangzhou. esok punya cerita lagi..... pengalaman untuk ari ini.. aku cuma boleh cakap aku rasa cukup teruja, aku rasa seperti begitu insaf, bila nak solat pun kena tumpang solah kat restoran mamak tu kat bahagian orang makan kat atas. susah sket arr nak solat sini, sebab dorang memang tak sediakan tempat untuk bersolat seperi kita di Malaysia, boleh dikatakan setiap pasaraya ada surau.





Google+ Followers

Follow by Email

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...