18 June, 2009

On 11:39:00 AM by Aliza in

Hari kedua kami di Guangzhou, kali in kami terlepas solat subuh lagi. Aduh..... Keletihan semua kot, yerlah semalam kami sampai hotel, tido dekat jam 1 pagi. Hari in kami punya plan nak makan Chinese food, pegi gedung barangan baby, kemudian ke kedai sutera cina. Tapi plan bertukar plak saat-saat akhir bila Ada orang nak ajak p tempat alat elektronik nak nengok henfon murah lah bagai.. Aku moncongs.. Sebab TU aku tak amik gambar langsung bila plan ke tempat sutera cina di hold.

Semua keletihan, adik jer yang dah bangun sebab sepanjang perjalanan kami semalam adik asik tido jer


kak long dan adik bermandi manda guna pelampung yang kubeli semalam, ala tak dapat mandi kat kolam mandi dalam tab pun boleh la


semua dah get ready untuk berjalan-jalan mengabiskan duit


inilah kasut baru kak long, murah ajer tak


Kasut baru ibu


kasut baru papa


adik tak dapat kasut baru pun.. ibu yang sedey


kami makan di kedai cina muslim di tepi bandar


pekerja kedai yang sedang sibuk membuat mee menggunakan tangan


inilah hasilnya, papa makan ini, tapi tak habis pun sebab tekak tak boleh nak terima sangat, yerlah 1st time kan.


ibu makan ini


Suhail makan ini


bila dah siap makan, kami pun teruskan perjalanan ke gedung barangan baby. tak banyak gambar yang ku amik, t ku upload lagi erk dari kamera en. suami.


untuk hari kedua ni, baru kuperasan, kedai-kedainya kat sini tak macam tempat kita. kalau kita nak cari barangan kulit, kita perlulah ke satu tempat yang memang khas menjual barangan kulit. kalau nak cari barangan letrik atau elektronik, kita perlulah pergi ke tempat lain yang memang menjadi gudang jualan barangan tersebut, begitu juga dengan barangan baby, baju-baju kanak-kanak dan dewasa, seluar jeans. dan kasut juga mempunya gudangnya sendiri. so kalau nak ke satu tempat tu, kita perlulah peruntukkan masa sehari untuk membelek kasut sahaja sebab terlalu banyak pilihannya... sebab tu ku rasa 3 hari berjalan-jalan ke Guangzhou aku rasa tak puas. sebab ku tak sempat nak lepak lelama.





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...