Adik sakit mata

9:32:00 AM Aliza 0 Comments

Hari rabu malam aku nampak mata adik merah, aku ingatkan sebab adik baru bangun tido. pagi semalam nampak mata adik merah n bengkak sket, pastu berair jer.. aduhh adik dah berjangkit kena sakit mata. memula kak long kena berjangkit dari budak kat nurseri yang parentnya ^%%&^^& tak pikir orang lain, ikut senang diri sendiri jer. tak pasal-pasal pengasuhpun berjangkit, dan kak long plak kena, tu yang buat aku hangin satu badan. ni bila kak long dah sihat adik plak kena.. aku marah sangat rasa..... tapi semalam lepas aku bagi adik makan ubat homopati, alhamdulillah adik semakin ok, aku balik keje semalam nengok adik matanya dah tak bengkak cuma agak sembap sket, merah dah tak ada, cuma matanya asik berair jer....
pagi tadi alhamdulillah mata adik dah nampak semakin pulih dan papa harini terpaksa tutup kedai sebab nak jaga adik.. "tengs abang".
untuk adik semoga cepat sembuh dan minta-minta lepasni tak ada dah yang berjangkit hehehehehe.....
untuk parents yang tak paham bahasa... pikirlah orang lain sama. jangan main pikir senang sendiri jer, nak jimat cuti antar anak bagi orang jaga walaupun anak tu sakit.... bebal apa....



Google+ Followers

Follow by Email

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...