04 January, 2010

On 3:42:00 PM by Aliza
Di awal tahun baru ni aku asik berfikir dan terfikir.. berapakah yang harus kita bayar untuk dapatkan kebahagian di dalam rumahtangga? Seandainya ada nilai yang boleh dibayar, nak juga aku cuba untuk dapatkan kebahagiaan itu....... kalaulah ada seseorang yang boleh korbankan segala galanya untuk memberikan kebahagiaan itu alangkah baiknya.....
tapi aku rasa zaman sekarang dah tak ada orang fikir semuatu.. yang ada dalam kepala orang sekarang Duit..Duit..Duit..., apa saya cara yang boleh membuat duit akan mereka buat, sanggup gadaikan segalanya untuk "membuat" duit, sanggup korbankan hubungan sesama manusia kerana duit, sanggup gadaikan kebahagiaan rumah tangga kerana duit, sanggup gadaikan maruah kerana duit, sanggup melihat orang lain susah, merana malah sanggup melihat mereka mati kerana duit, sanggup segala-galanya untuk "membuat" duit.. semuanya hanya satu pada mereka.. duit adalah segala-galanya... duit adalah punca bahagia..... Pergi mamposlah dengan duit!!! duit bukan segala-galanya, kalau ada orang yang sanggup bagi aku kebahagiaan yang berlipat kali ganda berbanding duit aku sanggup terima.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...