Berjalan-jalan

4:56:00 PM Aliza 0 Comments

Dah lama tak berjalan dan menziarah blog kengkawan. Hari ni aku berkesempatan melawat blog Suhail. aku suka tiap entry yang ada disitu. tetiba aku terbaca entry ni.. dan aku suka statement ni..

"Aktiviti sebegini sangat penting bagi mengeratkan hubungan kekeluargaan lebih-lebih lagi apabila ahli keluarga tinggal berjauhan dan jarang bertemu. Buatlah saja apapun aktiviti seumpama ini. Tengok wayang, berkhemah di hutan, berjogging di taman, mengemas laman, dan apa saja.. yang penting BERJEMAAH. Pasti tak sia-sia."

Setiap perkara yang tidak disertakan padanya nama ALLAH maka ia akan menjadi sia-sia (lagha), senda-gurau serta main-main kecuali empat perkara. Suami yang bercanda dengan isterinya, seorang yang melatih kudanya, seorang yang sedang memilih antara dua sasaran dan seorang yang berlumba dalam sukan renang.

- Hadis riwayat al-Suyuthi di dalam al-Jami’ al-Saghir, hadis no: 2312.

untuk cerita penuh korang masuk sini



cerita za: bila jarang bertemu kerana jarak atau macam-macam alasan, gunalah ruang yang ada sebaik mungkin untuk membahagiakan dan buat mereka yang kita rindui dan kasihi sentiasa ketawa.

Google+ Followers

Follow by Email

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...