SATU HARI DI HARI RAYA - M NASIR

10:01:00 AM Aliza 0 Comments

Raya dah nak datang... tak lama lagi... lagu raya plak hari-hari aku dengar.. aku tak rasa apa sebenarnya... apa yang aku rasa, duit banyak keluar untuk persiapan raya. tapi tetiba bila dengar lagi nih... aku rasa sayu.. sayu sangat... aku teringat kat arwah mak... dah 25 tahun dia tinggalkan kami adik beradik... ingat lagi masa dia ada.. bila nak raya saja, bermacam-macam persiapan yang dia akan buat.. baju raya kamia dik beradik mesti sedondon.. yang penting... dia akan jahit sendiri.. kuih raya.. seingat aku tak pernak beli.. semua dia akan buat... dia selalu cakap, siapa puasa penuh sehari, bila petang dia akan bawa jalan g bazar ramadhan.. aku dan adik mesti puasa sebab nak jalan.. naik moto.. tapi ada satu hari, adik tak puasa.. dia kena tinggal.. aku yang puasa yang diabawa berjalan... sonok sangat... jangan cerita bab bunga api... meriah tul masa tu... Ya Allah.. aku jadi terlalu rindu pada dia saat ini.. kalaulah dia ada........... hmmm... apa pun, aku hanya mampu mendoakan yang terbaik buat dia.. semoga rohnya dicucuri rahmat Allah.. dan hari ini.. aku pula dah manggantikan tempat mak, aku pula bergelar ibu untuk 2 orang puteri ku... baru aku dapat rasa apa perasaannya menyiapkan persiapan raya untuk anak-anak.. seronok bila tengok anak-anak gembira...




za:selamat hari raya buat mak dan ayah..... tiada yang bernilai dari mereka berdua

0 comments:

Google+ Followers

Follow by Email

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...