Teman lama

5:27:00 PM Aliza 0 Comments

Semalam saya sampai rumah lewat sangat... banyak destinasi singgahnya.. ambil anak-anak.. pergi pasar bali ikan.. sotong.. bla..bla..bla...
bila dah siap membeli ala kadar untuk masak makan malam.. kiranya nak beredarlah dengan dua 0rang anak dara tu... tetiba saya disapa seseorang. saya terkebil-kebil... otak cuba ingat.. dan saya hampir-hampir mengingati siapa dia.. tapi dia lebih cepat menyebut nama saya dan tempat kerja lama saya 8 tahun lepas. uh!!! dia lagi pantas. Salam dah sudah.. peluk pun dah sudah, saya masih blur... macam dia tahu apa yang saya fikirkan, terus dia perkenalkan diri dia.. otomatik saya jadi kenal siapa dia hehehehehe... alangkah pelupanya saya kan kawan-kawan hehehehe.

dia: "za, lamanya tak jumpa... tak berubah langsung za yer..."
saya: "yer kak, lama tak jumpa... hahahahaha, apanya tak berubah"
dia:"dah dua orang anak yer... mana satu yang za mabuk-mabuk dulu?"
saya: "ni ha... (sambil pegang kepala kak long), dah 7 tahun kak.."
dia:"dah besar, tandanya dah 8 tahun kita tak jumpa."

tak banyak yang kami borak, sebab masing-masing nak cepat. cuma apa yang boleh saya kongsikan, saya rasa cukup gembira.. gembira yanga mat sangat sebab masih ada yang kenal saya dan masih ada yang boleh menegur siapa saya.... kalau tidak, serasa macam takder kawan langsung saya.

za: kalau dilihat dari luaran memang tak berubah. tapi sebenarnya terlalu banyak yang dah berubah




0 comments:

Google+ Followers

Follow by Email

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...