Nilai - JB - Danga Bay - Singapore. Part 3

9:47:00 AM Aliza 0 Comments

Buat yang pertama kalinya kami sampai ke Kota Singa ni... saya rasa biasa jer hehehehe... tapi bila saya masuk ke Universal Studio nu.. huhuhuhu... macam besar sangat Casinonya saya nengok... wah.. macam kat obersea plak. tapi disebabkan adik banyak meragam.. kami tak dapat menikmati dengan sepenuhnya tempat ini. kelam kelibut kami bertanya orang mencari shopping komplek untuk cari botol dan susu adik. bila adik meragam.. macam-macam yang dia nak, walhal hari biasa takder plak macam tu.
rupa-rupanya kami kena naik satu bas yang disedia oleh pihak Sentosa island untuk keluar. kamipun naiklah bas untuk ke tempat ni yang ada jual macam-macam barang. alamak.. terlupa plak nama tempat ni.. apa erk.... pelupa benar mokcik ni. takperlah, abaikan yer... kat sini kami nampak stroler yang regenya 59.90 dolar... so duit kita baper yer... tak larat nak dukung adik yang banyak meragam nih. beli jerlah. botol susu 2.00 dolar.. susu beli susu kotak jer. dah biarkan dia.
terus kami cari makan, sebab dah jam 2 petang, perut dah lapar sangat.

nilah strolernyer... harganya lebih kurang RM150.

kak long makan nasi ayam, dia kata sedap

inilah makanan kami

usai saja makan, kami berpusing-pusing cari jalan keluar.... hahahahaha akhirnya kami jumpa MRT... hmm kalau tempat kita LRT kot. adoi.... panjangnyer beratur... dahla nak beli tiket tak tahu. bila sampai nak masuk plak stuck plak.... anak-anak dah lepas masuk, saya dengan suami tak lepas lagi sebab tiket error. adoi.... terpaksa carik orang yang incharge plak... itu ini..itu ..ini... dekat setengah jam juga. hhhh.... sepanjang idup kat malaysia dan sepanjang naik LRT atau Komuter, tak pernahh saya lalui insiden ini hahahahahaha. kami naik MRT dari stesen Harbour Front, berhenti di Dhoby Ghaut, tukat tren terus naik ke Marina Bay. kami banyak berpandukan MRT Map yang disediakan.

panjangkan... ni baru kat Mesin beli tiket, belum nengok lagi kat kaunter

anak-anak yang terleps dulu. sib baik kak long ada untuk jaga adik

akhirnya kami berjaya juga naik MRT.

gambar kenangan

To Marina Bay.. apa yang ada di situ yer


map ni yang ada membantu walaupun tak banyak.

Akhirnya kami selamat sampai ke Marina Bay. di dalam bangunan pertukanan tren pun kami bleh sesat juga hahahahah. sib baik ada orang Melayu Singapura yang baik hati membantu.. terima kasih akak. lupa nak tanya nama berkenalan.. Apa yang ada kat Marina Bay yer? nanti saya sambung cerita. rehat minum dulu.. tapi inilah cerita kami pertama kali sampai ke Singapura.. pertama kali naik bas di Singapura, pertama kali naik MRT kat Singapura.. semuanya pertama kali... cuma apa yang saya nampak.. peraturan di dalam bangunan MRT ni, agak ketat... makan minum takbleh.. kalau ada yang minum mampos kena jerit dek orang-orang yang tertentu ahhahahaha...







za: saya ada kerja sendiri..jadi orang lain tak boleh nak berkata apa kalau saya bersukaria dengan keluarga. betul tak?

0 comments:

Google+ Followers

Follow by Email

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...