10 August, 2011

On 10:18:00 AM by Aliza   3 comments
Tadi masa ngah menyibukkan diri di opis.. saya ternengok tv3.. cerita tentang Noormawati Mohd Rasif. seorang ibu.. seorang isteri... Ya Allah, saya tak tahu rentetan awal cerita nasib Norma.. tapi bila saya google blog yang ada entry norma yang dibuat oleh kakak ipar norma... saya rasa sebak... Ya Allah besar ujian mereka. saya ingat ujian yang saya alami sudah cukup besar... tapi ada orang lain yang lagi diuji lebih teruk dari apa yang saya rasa. Norma mula sakit masa mengandung 7 bulan.
Norma dan suami... cinta mereka sedang diuji... anak kecil yang tak tahu apa-apa.. tak sempat nak merasa kasih sayng ibunya.. cuma besar harapan dan doa saya agar suatu hari nanti norma akan sembuh dan boleh bermain bersama anaknya.
saya tak tahu nak bercerita... hanya gambar yang boleh saya copykan di sini.. cerita tentang norma bolehla nengok kat sini. cuma saya suka ayat ni...

"Org kata Seth( Nora Elena ) tew la lelaki paling penyanyang n romantik ....but in real life ai think Talib la suami yg paling tabah n penyanyang ... "

saya sebelumni sering berangan agar suami saya mengasihi saya seperti Seth.. tapi rupanya... hari ni saya terlalu berharap agar suami saya boleh mengasihi saya seperti Talib.. besar pengorbanan Talib terhadap Norma.. besar cintanya. setiap waktu dia bersama isterinya... tak langsung dia pergi ke arah perempuan lain yang lebih sempurna dari Norma. Ya Allah... lindungilah lelaki ini agar terus boleh menjaga dan mengasihi isterinya.

Norma isteri yang cantik

kesihatan Norma semakin menurun.. hanya mampu memeluk anak kecilnya.

inilah norma hari ini

saya teringin nak menyumbang. tapi rasanya tunggu bila saya dah dapat bonus nanti. mana tahu tak besar sumbangan saya itu tapi boleh mengurangkan seinci beban Norma.. buat kalian yang teringin dan berbesar hati nak menyumbang.. boleh ke sini

semoga cinta dan pengorbanan mereka berdua tidak terhenti di sini.. Insyaallah... Norma akan sembuh


credit to Moon


za: tiada cinta sehebat Talib.. masih kukuh berdiri di sisi Norma walau apa jua keadaan Norma.. alangkah hebatnya kalau semua isteri dikurniakan suami sesetia Talib.

3 comments:

Kasih Ibu Arif said...

Syafahullah buat Norma.
za, darna dah beberapa bulan ikut kisah norma kat blog moon!!! mmg sedih bangat... syukur dia punya suami penyayang n penyabar!!!

Aliza said...

Ya darna... za sebelum ni ada gak terbaca.. cuma sekali pandang.. tapi bila dihayati bebetul rentetan cerita norma.. za rasa sebak sangat.. besar sungguh ujian seorang ibu.. seorang suami dan anak kecil tu. Allah maha kaya lagi maha mengasihani.. dikurniakan Dia suami sehebat itu buat Norma

Imaan09 said...

dh banyak baca pasal norma ni..tp tiap kali baca, tiap kali tu laa sedih..! mudah2an kita tak diuji begini.. sbb nk fikir pun xsanggup, apa lg melaluinya.. kesian norma..kesian suami..kesian anak kecik tu..mudah2an ALLAH beri ganjaran setimpal pengorbanan mereka

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...