01 February, 2012

On 12:34:00 PM by Aliza   2 comments
Hari Isnin kebetulan saya cuti... disebabkan ada sedikit masa yang terluang sekitar jam 2.30 petang saya dan suami pergi ke JPN, Putrajaya untuk buat MYKAD baru... hehehehe... sampai saja di Bahagian MYKAD.. aduhai... ramainya orang... kami ambil nombor... wahhh.... terlalu jauh jaraknya tak ingat dahberapa ratus... bila tengok nombor yang terlalu banyak angkanya tu... kami amik keputusan untuk ke Mines Serdang... alasannya.. samsungku perlu di servis... usai semua urusan kami patah balik ke Putrajaya... wahahahah... nombor giliran kami masih jauh... alamak!!! saya da mula buhsan... rasanya en. suami juga buhsan.. tapi alang2 dah sampai kan... nasib baik ada playground yang disediakan.. bolehla adik hilangkan rasa boringnya...
sekitar jam 5.30 petang barulah nombor giliran kami naik.. mak aihh naik lenguh segalanya... dalam masa 15 minit semuanya selesai... amik cop jari.. sign..amik gambar.. done... esok petang bleh amik MYKAD... adeh... menunggu punya lama berzaman.. nak selesaikan urusan sekejap jer...
Esok tengahari saya buat lawatan ke laman sesawang JPN untuk semak status... wah.. dah siap... trus kumaklumkan kepada en. suami untuk ambil MYKAD yang dah siap.... rasa tak sabar plak.. bukan sebab dapat MYKAD baru.. tapi truja nak nengok gambar baru heheheheh


ini MYKAD lama saya... dibuat pada tahun 2003
dan inilah gambar saya sebelum bergelar seorang ibu


Dan inilah gambar ku sekarang..
setelah bergelar ibu kepada dua orang anak
Beza MyKad Lama dan MyKad Baru, Kad lama cipnya hanya 64K, dan yang baru 80K. ciri2 keselamatan dipertingkatkan... korang leh nengok beza gambar yang lama dan baru... MyKad baru ada gambar kecil yang diprint atas kad... so tak boleh nak ganti-gantilah... dan disetiap gambar besar tu ada terdapat no. KP kita... dan di bahagian belakang pulak ada no. siri untuk setiap MyKad. canggih kan.. huhuhu

dan beza paling ketara sekali... gambar dulu saya montel.. sekarang dah kurus huhuhu dulu muda sekarang da ***.... hahahahaha... apapapun... saya seronok jadi warganegara Malaysia.....



za: penat..lelah.. samsung saya kena warded... saya perlukan dana untuk beli yang baru.. siapa yang sudi membantu huhuhu...hati saya walang kepalang tiada kata.. gone..

2 comments:

F.A.R.A.H. deeb said...

Wahh canggih ek ic baru nih. Nak wat gaklah tp tgg besday anak bleh wat dia punye sekali heheh. Muka Za menten jelah- tetap comel lote gituh! :)

za reesya said...

tunggu jangan tak tunggu... cuma kena bayar RM10 jerk.... muka kat gambar memang menten kak farah.. cer buat perbandingan kalau ada dua za.. za dulu dan za sekarang heheheheh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...