09 May, 2012

On 2:27:00 PM by Aliza   No comments
09/05/2012, genab udah sebulan pemergian ayah... memang cepat masa itu berlalu... tapi menempuhikehidupan tanpa ayah adalah satu yang cukup sukar dalam hidup saya rasakan... tak pernah rasa sesukar ini... walau banyak mana kali pun saya ditinggalkan, saya tak pernah rasa sesukar ini... cuba untuk melupakan.. tapi semakin dekat perasaan rindu dan sayang itu... betullah kata orang.. kasih ayah tiada gantinya... kasih yang lain mungkin berganti... kasih isteri.. suami.. teman boleh ditukar ganti dengan yang lain.. tapi kasihnya ayah tiada berganti... tak boleh dicari di mana2.
dalam tempoh sebulan ini, saya cuba redha.. alhamdulillah.. sedikit demi sedikit saya boleh menahan kekeliruan yang melanda, boleh mengawal sedih di hati.. cuma adakalanya saya gagal.. bila saya gagal... hanya air mata dan ayat suci alquran sebagai teman... dan sekarang.. saya masih dirundung masalah dan kesedihan... memang tiada tempat untuk mengadu.. hanya telan sendiri perasaan sedih itu.. ya.. tak merasa tak tahu.. bila dah kena batang hidung sendiri baru tahu tinggi atau rendah langit itu.
Bila ayah ada... dialah yang selalu memarahi atau menasihati dan memberi kekuatan diri buat saya untuk terus berjuang demi hidup.. saya jadi kuat kerana dia ada di sebalah saya di samping kasih sayang yang Allah berikan... tapi bila dia tiada.. hanya Allah tempat saya mengadu dan meminta agar tidak dizalimi lagi, agar tidak dikecewakan lagi... Ya Allah, kau lindungilah aku dan anak-anakku dari tingkah laku manusia yang tak berhati perut dan serupa binatang.. lindungilah aku dan anak2ku dari kekejaman dunia... lindungilah kami agar terus mensyukuri nikmat yang kau berikan... lindungilah aku dan anak2ku dari jauh tersesat dari jalanMu, sesungguhnya aku tak sanggup terus hanyut dan menzalimi diri sendiri dengan dosa2 yang pernah aku lakukan...
Ayah... semoga Allah tempatkan ayah di tempat orang2 yang beriman... ija akan cuba menjadi anak yang soleh untuk ayah... ija tahu ija belum cukup kuat untuk berdiri sendiri tanpa ayah, tapi ija cuba juga untuk kuat.. sebab doa dan pesanan ayah sentiasa ada bersama kami...






za: solat adalah tanda kita bersyukur dengan nikmat yang Allah berikan.....

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...