Rainbow Kek Versi Tak Jadi

12:25:00 AM Aliza 1 Comments

Alahai....  Dah bersawang teruk umah ku ini. Dah lama nar tak berblog. Nampak gayanya saya dah tak boleh nak jadi Blogger tegar.

Oklah, mari kita kongsi cerita pasal makan-makan.
Minggu lepas punya lepas, saya begitu rajin untuk membaking. Hihihihi...  Kerajinan tu datang gara-gara sorang teman ni sibuk tayang rainbow kek kat WhatsApp... Teringin punya pasal terus minta resepi dengan kak lily. Wahhh.... Macam best je kan.

Ini kiranya percubaan pertama saya buat rainbow kek, ntah jadi ke tak, tawakal je. Alahai... Sekali buat untuk 6 lapisan kek span tu, melekat da...  Rasa nak penyek-penyekkan je loyang tu. Maka jadi macam-macam rupalah kek tu, ada yang tebal ada yang nipis, ada yang cantik ada yang berlobang. Hahahaha..  Meh nengok hasilnya....

Walau pun rupa tak cantik, tapi rasanya boleh tahan gak.. Hahahaha...  Kredit untuk resepi kak lily.




#kek tak jadi belasah je... asal puas hati ada orang makan

1 comments:

mama ila said...

xper kek xjadi..asalkan sedapp...hehehe.. salam kenal..ila follow sini

Google+ Followers

Follow by Email

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...