21 October, 2013

On 11:42:00 AM by Aliza in    No comments
Korang..korang.. saya dah rajin panaskan kuali dan dapur. hahahahahaha.... last week saja 2 hari direct saya buat pancake. sebelum ni saya buat pancake yang segera je.. beli sekotak RM7, 8, 9, 10  hahahahah. pernah buat ikut resepi yang digoogle, tapi hampeh.. tak sama macam yang beli tepung segera mahal tu. 

tapi kali ni saya dapat resepi yang lain dari biasa saya buat, saya google dari Myresepi. ok... hasilnya cun. meh saya kongsi hasi yang saya dapat... walllaaahhhhh... sedap wehhhh....


  1. 1 biji telur. asing telur putih dan kuning.
  2. Pukul putih telur sampai kembang macam dalam gambar.
  3. Dalam mangkuk lain, pukul kuning telur + 1 cawan susu segar + 3 sudu besar gula
    + 1 sudu besar mentega yang dicairkan. (BAHAN A)
  4. 1 cawan tepung gandum + 1 sudu kecil baking powder. (BAHAN B)
  5. masukkan BAHAN A ke dalam BAHAN B. kacau hingga sebati. (BAHAN C)

  1. masukkan BAHAN C ke dalam adunan putih telur tadi. guna kaedah kaup balik.
    ini bagi elakkan putih telur pecah. hehehehehehe

Jom mula memencake!!!! bila rupa pancake dah macam ni sila terbalikkan


nanti rupanya gini

dan begini. dah tu.. jom makan

kan senang je. dah siap. saya makan campur golden syrup. besttttt.... jom try .





#resepi makan sampai kenyang...

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...