28 April, 2009

On 10:18:00 AM by Aliza in    No comments

"Bahagia di mata orang, bukan semestinya bahagia di mata kita. Oleh kerana ukuran bahagia tidak pernah menjanjikan dari apa dan siapa, maka syukurilah kehidupan yang sedia ada." Kunci kepada penambahan nikmat ada bersyukur.  Semakin banyak Anda bersyukur, semakian banyak nikmat ditambahkan dalam hidup Anda. Rasa bersemangat, rasa bahagia adalah salah satu nikmat.

Untuk membuat kita makin jadi bersemangat, makin jadi bahagia, rajin-rajinkan diri mengucap syukur. Bukan syukur yang dibuat-buat semata-mata nak ditambahkan nikmat, tapi syukur yang benar-benar lahir dari hati dek rasa terharu. Syukur sebab boleh hidup sampai ke hari ni dan syukur sebab diberi peluang untuk menikmati diri.

Rasa bahagia membuat kita amat bersemangat. Kita jadi bersemangat dengan rajin sekali. Rasa bahagia yang kekal, datangnya terus dari hati tanpa dipaksa-paksa.

Biarlah Anda bahagia ikut cara Anda sendiri, bukan ikut cara orang. Jika bersederhana membuat anda bahagia, maka bersederhanalah, pedulikan cara orang lain kerana tak semestinya cara orang lain sesuai buat Anda. Ini hidup Anda, jadi biarlah Anda menentukannya. Tapi jangan pula cara Anda membuat orang lain derita.


0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...