05 January, 2012

On 1:28:00 PM by Aliza   No comments
Malang tidak berbau.... memang selalu saya dengar...
Tetapi malang tu datang dalam pelbagai cara dan keadaan... begitu juga saya... orang lain sibuk untuk menutup tahun 2011 dengan aman damai.. saya pula terpaksa meninggalkan tahun 2011 dalam keadaan yang tertekan... huhuhu.. memang tragis betul nasib saya di tahun 2011. Tanggal 30hb12/2011... saya diragut aka dirompak... Memang kalau ikut logik orang boleh cakap saya lalai... tapi benda dah nak jadik.. apa yang saya boleh buat lagi. kejadian berlaku dipan mata sendiri depan nurseri kak long dan adik... kronologi? hmmm ntah tak tahu macamner nak bagi tahu dan tak reti nak ceritakan.. cukup saya bagi tahu... kesemua barang saya habis dirompak kecuali samsung saya... sebb mungkin itu rezki yang Allah simpankan untuk saya. alhamdulillah.
hari sabtu plak, ada sorang hamba Allah tu jumpa kad pengenalan dan lesen kete saya kat tepi jalan dekat parking econsave jalan reko, kajang... hmmm... masih ada rezki saya... alhamdulillah ya Allah... tapi masih banyak benda lain yang saya perlu buat.. kad bank, mykid, buku bank, buku tabung haji, buku ASB, kad pekerja.. bla..bla..bla... aduh.. terlalu penat saya.....
apa-apa pun... saya tetap mendoakan yang Allah beri petunjuk dan hidayah untuk perompak terhormat itu yang merupakan anak muda melayu kita... itulah anam muda zaman maju....




za: peragut..perompak.. tiada halal untuk kerja mudah yang kamu lakukan

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...