photo header2-1.png

09 April 2012 - 09 April 2014


Genab sudah 2 tahun pemergian seorang lelaki yang cukup rapat dengan saya sejak saya lahir. Tak pernah ada hari yang saya tak ingat dia. cuma bezanya antara kuat dan tidak saja perasaan tu. 

Tapi apa yang pastinya rasa rindu untuk berbual dengan ayah macam biasa walau hanya melalui telefon cukup kuat.. 
Rasa rindu untuk peluk ayah setiap kali jumpa cukup kuat 
Rasa rindu nak gaduh ngan ayah macam selalu cukup kuat

Saya selalu berangan yang Allah akan kabulkan permintaan saya untuk bertemu dengan ayah walau sekejap. sekejap je.. sekejap je.. tak lama pun takpe. tapi yelah... semua tu angan-angan kosong... mustahil dan tak mungkin. Apa yang pastinya, ayah takde.. ayah takde...AYAH DAH TAKDE!!!

Takpelah... Bukan nak merungut dengan kerja allah, cuma saya rasa terlalu rindukan ayah.. cukup rindu sampai dah tak tahu nak kata apa, nak nangis pun dah tak tahu, sebab rindu sangat... kekadang hanya gambar ayah saja yang menjadi pengubat rindu yang tiada kesudahan. 

Cuma apa yang saya perasan, bila ayah takde.. banyak perkara yang ayah tak bagi buat, secara perlahan-lahan saya buat... :( Ya Allah... lalainya saya... hati saya memberontak... saya harap bila saya buat perkara yang ayah tak bagi buat, ayah akan bersuara marahkan saya.... hmmmm

Takpelah... semua berlalu dengan pantas... pejam celik.. pejam celik dah 2 tahun saya hidup tanpa ayah...


Alfatihah untuk ayah, semoga Allah menempatkan ayah di kalangan mereka yang beriman. sesungguhnya ayah adalah lelaki terhebat yang saya pernah kenal.. ayah pandai masak.. ayah pandai bertukang.. ayah pandai buat wiring.. ayah pandai jahit baju ... segala yang pandai itu adalah ayah... 



0 comments:

PENAFIAN: Pembacaan dan penerimaan pembaca tentang isi kandungan blog ini adalah atas tanggungjawab pembaca sendiri. Blogger tidak bertanggungjawab untuk apa jua masalah yang timbul. Alizareesya Punya Cerita
.