14 December, 2015

Alhamdulillah, siap sudah baju sekolah anak-anak. Tinggal nak jahit butang baju saja. Tudung tunggu usai jahit tepi baru leh selesaikan kerja akhirnya.

Sedari Batrisyia masuk darjah 1, saya akan ambil sedikit masa untuk jahit baju sekolah dia. Mungkin kerana dia kidal, kasihan bila terkial-kial nak seluk poket dengan tangan kanan. Maka, sejak harini tu hingga hari ini saya akan usahakan jahit sendiri baju sekolah anak-anak. Cuma tahun lepas saya hanya potong dan minta kawan ofis tolong jahitkan. Alhamdulillah, masih ada yang sudi berbudi di zaman ini.

Sekarang, baju sekolah bukan hanya untuk batrisyia saja.. Tapi untuk Qaireen juga. Mudahnya, Qaireen boleh pakai baju lama batrisyia yang masih elok. Mujur anak-anak tak memilih baju sekolah walaupun kekadang ibu jahit senget benget.

Seandainya Allah Izinkan saya melihat anak-anak ke sekolah menengah, inshaallah saya akan ikhtiarkan untuk terus jahit baju sekolah dorang. Satu kepuasan buat ibu.

Teringat masa kecil dulu, masa tu saya hanya dua beradik dengan siti. Setiap pagi nak ke sekolah, mak akan hantar. Muka masing-masing putih dengan tempekan bedak. Mak suka sangat tempek bedak putih-putih kat muka, mujur saya tak terbawa-bawa hingga ke tua ahahahahaha....  Seronoknya nak sekolah masa tu. Seronok dapat makan sarapan yang mak masak... Alhamdulillah...

Apa ye yang saya nak cerita sebenarnya... Ahahahaaha....  Oklah, abaikanlah kenangan zaman kecil saya tu, yang penting baju putih dah siap....

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...