photo header2-1.png

Kesian Adik

0
COMMENTS
Semalam adik nak poo poo susah, sekali muka merah.. sekejap plak air mata kuar sekejap plak srot..srot.. sian aku nengok, puas aku urut perlahan-lahan belakang adik, last-last adik tertido...





Majlis Merewang

0
COMMENTS
Semalam ngah bz nak bungkus cenderahati untuk disedekahkan pada anak2 orang asli sempena Aidil Adha. jadi aku pun tolonglah menyibuk sama... tolong menyibuk amik gambo.. jadi jurufoto tak bertauliah hehehehe jadi inilah sedikit sebanyak hasil yang aku dapat...


sebelum tu aku tayang muka sket....


mamat ni plak wat wat sibuk padahal tak sibuk langsung,
bila orang ngah membungkur dia pun sibuk nak makan..


kak Umi ngah mengira berapa yang dapat. "kira biar lebih, leh bagi saya sket"


antara koleksi yang akan direwangkan


kak Sya pun sibuk gak.. "macam plastik orang kaween jer"


Ni antara hasil yang dapat



Ni yang dah siap dikira
Ni pun hasil gak... "Kotak..kotak, sapa nak kotak leh amik"



MagMyPic

0
COMMENTS


Create Fake Magazine Covers with your own picture at MagMyPic.com


Cloth Diaper(CD)

0
COMMENTS
Pagi tadi baru buka komputer, trus usyar-usyar blog cik sue canteek sekali terpandang ceritanya pasal cloth diaper.. kebetulan semalam aku baru terimanya dari sue sekali ngan warmer...

nilah cloth diaper yang aku terima dari sue semalam,
merah gitu.. tengs sue, t bagi za kaler merah lagi tau.....



ni plak warmer yang aku beli dari sue,
semuanya untuk kemudahan dan kesejahteraan adik huhuhu

k sambung semuala cerita pasal cloth diaper tadi, yang atas tu cma selingan jer... kembali pada ceriti sue tadi.. dia cerita pasal kelebihan CD nih, jimat dan memberangsangkan. alah tak reti sangatlah nak bercerita, cuba korang nengok sendiri apa yang cuba sue sampaikan pasal Cloth Diaper

Kasut BAru

0
COMMENTS
nak tunjuk sket... ni kasut lama, bukan nak membazir, tapi tumit kasut nih dah haus, so tak teranto plak g repair (bila nak repair erk, ayu jom g repair...)



pastu tadi jejalan g UNIKEB nak g masuk wit adik, nakpak orang jual kasut, murah jer.... jadi belik la... yang aku nak tunjuk sini bukan kasut tapi BUNGA MERAH.. huhuhuhu

Sama tapi tak Serupa

2
COMMENTS

ni bracelet yang abang sayang belikan kat aku masa bercuti pantang di Sabah tempoh ari... sekali aku tingat bracelet yang aku pos kat cik sue canteek, sama tak? ni aku siap amik gambo lagi dari blog cik sue canteek.



siap posing-posing lagi cik kak kiter nih.

pst: sue, tangan za pun tak canteek lah dalam gambo ni, tak fotogenik langsung

stok susu EBM ku yang terkini

0
COMMENTS


semalam ngah simpan susu yang aku pam siang hari, sambil2 tu aku susun semuala stok yang ada, rotatelah katan... jadi ni hasil yang aku dapat, adalah dalam 200 lebih sket... tupun rasa tak cukup. setiap bekas aku masukkan 3oz, memudahkan untuk pengasuh kat nurseri tu nak bagi susu kat adik...

sindrom anak kedua

3
COMMENTS
Semalam aku beli Majalah Mingguan Wanita, selak punya selak.. belek punya belek, aku tertarik ngan satu tajuk sindrom anak kedua bagaimana ibu bapa menanganinya.

Aku cuba nak kongsi apa yang aku baca, bila Dr. HM Tuah Iskandar memberitahu bahawa anak kedua ni lebih fleksible… (terbayang di minda aku anak keduaku Qaireen, adakah dia akan lebih fleksible berbanding Batrisyia) ni aku tuliskan sedikit petikan dari kajian beliau

“ Terdapat tiga kategori anak, iaitu anak sulung, tengah dan bongsu. Anak kedua jatuh dalam kategori anak tengah. Melalui kajian psikologi yang dijalankan mendapati mereka yang berada dalam kumpulan ini merupakan seorang yang fleksible, pandai membawa diri dan lebih berdikari. Bukan itu sahaja mereka juga mempunya kepercayaan diri yang tinggi dan keyakinan diri terutamanya ketika membuat keputusan. Disebaliknya anak kedua ini juga cepat terasa. Dapat dilihat, kebanyakan ibu bapa akan memebeli pakaian yang serba baru kepada anak sulung sementara anak kedua akan memakai pakaian yang telah dipakai oleh abang atau kakaknya. Perlakuan ini secara tidak langsung membuat anak kedua akan rasa tersisih dan terabai. Sikap ‘sedar diri’ ini akan membuatkan mereka mudah mengalah (lagi sekali aku terbayang anak keduaku, memang betul semenjak kelahiran, dia banyak menggunakan barang kaklong, baju barupun banyak yang orang hadiahkan bukannya ibu atau papa beli. Yang baru untuk dia, beberapa pasang sarung tangan n kaki, baju adalah dalam 4,5 pasang, botol susu, pam susu, baby car seat)

Sambung lagi…. Berbeza dengan anak pertama, mereka adalah individu yang berwawasan, bertanggungjawab tetapi ego. (Kalini aku terbayang Batrisyia, aku juga anak pertama.) sikap ini secara tidak langsung boleh mempengaruhi anak kedua menjadikan anak kedua ini lebih degil namun ia masih lagiboleh dikawal. Percaya atau tidak persekitaran ini menyebabkan anak dari kelompok tengah ini gemar membuli adik yang lebih muda daripadanya. (akan ada adik lagi kah anak-anak aku ?)

Dari artikel yang aku baca ni, sedikit sebanyak member kesedaran pada aku tentang anak kedua ni. Rasanya lepas ni aku kena lebih peka dengan apa yang aku buat. “abang, lepas ni kita jangan asik bagi adik barang-barang bekas kak long erk, sekali sekala kita beli yang baru untuk adik yerk”

seseorang yang kutemu

0
COMMENTS
Ngah g isi minyak kete tadi tetiba ada awek cuit aku, ingatkan sapa, nguper-ngupernyer minah tak cukup umur.... ahahaha susah nar nak jumpa dia, tetiba tadi terserempak plak.
nak contactpun susah dia nih...



Site lamer...

0
COMMENTS
sebenarnya bukan takder keje.. ngah banyak keje.. tapi tak tau nak wat yang mana satu.... (kena marahlah lagi nanti nih ngan atok cc) jadi sesambil tu aku godek2 site lama aku dulu.. site zaman anak dara trangtangtang dulu...

Shoutbox

0
COMMENTS

eloooo.....akak dah ada shoutbox.. jadi guna-gunakanlah kemudahan yang ada erk....
merah gitu....

Papa dan Anak-anak

0
COMMENTS
Shonoks nyer mereka bergambar tanpa ibu


ada persamaan tak? jangan perasanlah papa adik rupanya ikut ibulah


bila jauh lagi tak serupa uhuk....

Merah..merah dan merah

0
COMMENTS
Semalam ngan siapkan baju anak-anak nak g nurseri arini... sambil siap-siap, sambil jugaklah amik gambo mana yang patut. sekali tingat towel adik yang baru aku beli ngan hb petang ahad lepas di Nilai 3. Kaler merah gitu, sekali 2 aku amik, dan dua-dua sekali merah plak tuh... fuh nasib adiklah dapat ibu yang terlalu obses ngan merah.... tidak seperti cik sue cantik yang obses ngan pink


sekali bukan towel jer merah tau, cooler adik pun kaler merah juga tau...

Pastu aku semakin ligat mencari apa lagi yang merah.. aha.. keychain kak long plak yang dibeli sekali ngan towel adik.. papa nak kaler ijo @ blue.. sekali ibu amik kaler merah.. kak long pun ok jer.... ahahahahaha



Yang ni plak beg tepon Sony Ericsson aku, kaler merahkan kawan-kawan...


yang ni plak beg tepon motorola aku.. merah jugak kan kawan-kawan. nasib baik casing tak jumpa kaler merah, kalau kengkawan ada terjumpa casing kaler merah untuk tepon aku nih bagi tau erk...


last sekali sweater ku kaler merah jugak.... nasib baik kete aku sit tak tukau kaler merah... tapi dalam perancangan tuh!!!!

Esya dan Adik

0
COMMENTS
Nurbatrisyia Aliza



NurQaireen Aliza














Anak-anakku... apa persamaan dan apa perbezaan....

tersenyum sambil berjalan

0
COMMENTS

tadi lepas solat, pas mekap-mekap.. dengar bunyik sms.. malas bukak g.. bila ngah jalan nak masuk opis baru baca, sambil bejalan aku baca sms dari ehem... tersenyum simpul kambing aku ahehe... mimpi apa dia nih... siap 143 g tuh...
tauker apa tu 143...

1 = I
4 = LOVE
3 = YOU


pstt... tingat masa zaman bercinta dulu....

Barney

0
COMMENTS
Ni Patung Barney Batrisyia punya, tapi sekang dah jadi hak milik adik. bila adik bowing.. kak long picit barney pastu barney pun nyanyi..


posisi depan

Posisi Tepi


posisi tangan


Bila Barney menyanyi adik tersenyum bergini....

Siapa iieetuuuuu........

0
COMMENTS

cuber teka siapa ini............ sapa dapat teka acik belanja air sirap huhuhu

Anak-anakku

0
COMMENTS

Angan-angan yang tak sudah, dulu tingin sangat negok batrisyia jadi model cover majalah, sekang dah kemaruk lagi nak nengok Qaireen plak.Bilalah anak - anak aku jadi jadi model cover Majalh macam kat sebelah ni erk....

Cerita badak Ngan Munyit...

0
COMMENTS
aku ada cerita sket, nipong cerita atas ceritalah... sajer jer suker-suker...

Alhikayat, dalam sebuah hutan ada seekor badak sumbu dan seekor monyet. Mereka ni memang tak pernah baik, selalu jer bertengkar..




Pada suatu hari, sedang mereka bertengkar, mereka terjumpa sebuah pelita ajaib. Dipendekkan cerita, setelah digosok (jangan tak gosok), keluarlah seorang jin. Jin itu setuju untuk mengabulkan tiga permintaan bagi kedua2 menatang itu.

Permintaan 1 Badak : Saya mau semua badak sumbu di dalam hutan ini adalah betina, kecuali saya... hehe. Permintaan 1 Monyet : Saya mau sebuah motor Harley Davidson

Jin tu kelip mata, bling... semua badak lain kat situ jadi betina, pastu ada sebuah Harley Davidson 1300cc warna hitam

Permintaan 2 badak : Saya mau semua badak sumbu kat negeri pahang ni betina kecuali saya.. hehe Permintaan 2 monyet : Saya mau jaket kulit hitam dengan helmet Shoei

Jin tu kelip mata lagi, bling... semua badak di pahang dah jadi betina, dan monyet tu pun dapat barang2 mat motornya tu.. Lepas tu jin tu kata " Ini permintaan terakhir kamu, pikirlah dengan baik2"

Badak tu pikir sejenak lepas tu kata " Saya mau semua badak sumbu kat Malaysia ni betina yang cun melencun ghilerrr... kecuali saya". Jin tu pun kelipkan mata and then bling... maka tinggallah badak tu satu2nya badak jantan satu Malaya nihh..

"Hah monyet, awak nak apa pulak.. kasut boot kulit ke?" tanya jin.

Monyet tu memakai helmetnya, naik atas motor Harleynya, start enjin, kemudian melihat pada badak yang tersengih lebarr tu, "Saya mau badak tu jadi GAY"

Jin tu pun kelipkan mata, bling... .

Maka meraunglah badak sumbu tu. sepuas2nya.. "Mana aku nak cari badak jantan ni nyah... ish.. tak kuaassa nyah"
PENAFIAN: Pembacaan dan penerimaan pembaca tentang isi kandungan blog ini adalah atas tanggungjawab pembaca sendiri. Blogger tidak bertanggungjawab untuk apa jua masalah yang timbul. Alizareesya Punya Cerita
.