photo header2-1.png

Frozen atau Beku Cara Mudah

Assalamualaikum... Selamat pagi. Entri sebelum ni saya sibuk bercerita pasal karipap dan bebola kentang berkeju homemade yang saya bekukan. Sebelum ni saya bekukan dan masukkan dalam bekas plastik atau tupperware pastu susun elok-elok. 

Tapi kali ni saya tak masukkan dalam tupperware atau bekas, tapi saya masukkan dalam plastik yang berzip hehehehe, ala beli kat daiso je, lagi senang. Tapi sebelum masukkan dalam plastik ni,  sila pastikan yang makanan tu dah beku terlebih dahulu baru susun dalam plastik. cer nengok gambar kat bawah ni...


saya bekukan dulu macam ni. susun jangan bagi melekat antara satu sama lain,
pastu bekukan. Agak-agak dah beku baru susun  dalam plastik atau bekas korang.

Tada... inilah hasilnya... kalau nak goreng kuarkan je.. insyallah tak melekat.

Senangkan kerja, tak payah nak beli dah kat kedai. Sah-sah kita tahu makanan tu sihat. hehehehehe.... ok, saya berhenti dulu lah yer.. kepala dah ting tong ni....


za: hehari belajar macam-macam untuk kepuasan diri sendiri

0 comments:

PENAFIAN: Pembacaan dan penerimaan pembaca tentang isi kandungan blog ini adalah atas tanggungjawab pembaca sendiri. Blogger tidak bertanggungjawab untuk apa jua masalah yang timbul. Alizareesya Punya Cerita
.